Hvis du driver din egen hjemmeside, og hvis du ønsker at få flere besøgende ind på den, kan det være en rigtig god idé at læse op SEO. SEO står for søgemaskineoptimering, og du skal ikke være professionel webudvikler, for at kunne finde ud af at bruge SEO i din markedsføringsstrategi.

Fordelen ved SEO er, at alle kan komme i gang med det, og det handler langt hen af vejen om egen indsats. Jo større en indsats du lægger i det, desto mere succes kan du også få med SEO. Det er bestemt ikke et hurtigt stykke arbejde, men til gengæld kan du høste en masse frugter i de kommende år, hvis du går i gang med at arbejde med det nu.

Hvad er SEO?

Men hvad er SEO helt konkret?

SEO er søgemaskineoptimering. Med andre ord er det optimering af din hjemmeside til søgemaskiner som eksempelvis Google. Du optimerer din hjemmeside således, at der er større sandsynlighed for, at du får besøgende ind via søgemaskinerne.

Har du stået for både webudvikling og webdesign på din hjemmeside, bliver SEO ikke svært for dig at lære.

Sælger du produkter på dit website, og vil du gerne have flere organiske salg, så du ikke skal bruge lige så mange penge på reklamer, er SEO det helt rette område at fokusere på. Og hellere starte i dag end i morgen.

Tænk langsigtet og få succes

Med SEO kan du ofte ikke se nogle store resultater inden for det første stykke tid. Søgemaskinerne opdateres løbende, men det er ofte en langsom proces at få succes med SEO.

Derfor skal du heller ikke forvente, at bare fordi du smider et par timers arbejde i det i dag, så har du mange tusinde besøgende i næste uge.

Tænk i stedet langsigtet og hav fokus på udviklingen om et år eller to. Arbejder du med SEO på din hjemmeside i dag, er der rigtig gode chancer for at se en markant udvikling om 12-24 måneder. Måske hurtigere, hvis du er heldig. Men tænk langsigtet.

Ikke den eneste kanal du bør fokusere på

Selvom det er godt at fokusere på SEO, når du vil have flere besøgende ind på din hjemmeside, kan det være en rigtig god idé ikke at fjerne øjnene helt fra andre kanaler.

Det er generelt en rigtig god idé at have åbent for alle markedsføringskanalerne, når du driver en professionel hjemmeside.

Har du en positiv ROI på de andre kanaler, skal du for guds skyld ikke lukke ned for dem, bare fordi du også kommer til at fokusere på SEO. Så skal du bare lade det køre, så du stadig kan tjene penge via de kanaler.

Få styr på SEO og få succes med din hjemmeside
Få styr på SEO og få succes med din hjemmeside
dabuf Medier

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.